မဟာရန္ကုန္စီမံကိန္းကို အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ရွိ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရွိ ကုိလိုနီေခတ္လက္ရာ အေဆာက္အအုံအခ်ိဳ႕။ ေအာင္ေဌးလိႈင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္

မဟာရန္ကုန္စီမံကိန္းကို ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ(ဂ်ဳိက္ကာ)ႏွင့္
ပူးေပါင္းျပဳလုပ္ရန္စီစဥ္မႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း အခ်ိန္ေစာင့္ရမည္ျဖစ္သျဖင့္ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
တြင္ ၾကံဳေတြ႕ ေနရေသာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈႏွင့္ အျခားအခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္
အျခားအဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားဖြယ္ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီမွ သိရသည္။
"ဂ်ဳိက္ကာကို ေစာင့္ေနရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းေတြက ၂၀၃၅၊ ၂၀၂၅ ေလာက္မွ
စႏုိင္မယ့္ အေနအထားျဖစ္ေနတယ္။ စစ္တမ္းေကာက္ယူမႈေတြက ၂၀၁၈ ေလာက္မွ စႏုိင္မွာဆိုရင္
လက္ရွိၾကံဳေနရတဲ့ ျပႆနာေတြ ေျဖရွင္းလို႔ မရႏုိင္ဘူး။ ကမၻာ့ဘဏ္ အိုင္အက္ဖ္စီက ဥကၠ႒
ကိုယ္တိုင္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးတင္ႏုိင္သိန္းကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္က ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းေတြကို
သူတို႔ဘက္က စိတ္၀င္စားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဂ်ဳိက္ကာကေန လုပ္ထားတဲ့ အစီအစဥ္က
အရမ္း ေႏွးေတာ့ ဂ်ိဳက္ကာက စီမံကိန္းမစခင္အခ်ိန္ ၾကားကာလမွာ အရင္ လုပ္ႏုိင္တာကို
လုပ္ထားဖို႔ လုိပါတယ္။ အိုင္အက္ဖ္စီနဲ႕ေတာ့ ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္"ဟု ေကာ္မတီမွ
အတြင္းေရးမႉး ဦးေက်ာ္စိုး က ေျပာသည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ မဟာရန္ကုန္ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီမံကိန္း
ေဆာင္ရြက္ရန္ ဂ်ဳိက္ကာက လ်ာထားခဲ့ၿပီး မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းမွာ ေရးဆြဲၿပီးသြားၿပီျဖစ္ကာ
ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ စီမံကိန္း ၇၇ ခု ေရးဆြဲၿပီးျဖစ္သည္။
"ဂ်ဳိက္ကာက အခ်ိန္ဇယားအတိုင္းဆိုရင္ ႏွစ္ထပ္ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းစနစ္ေတြျဖစ္လာဖို႔အတြက္
ေတာ္ေတာ္ေစာင့္ရဦးမယ္။ အခုလက္ရွိ တုိင္းျပည္မွာ တစ္လကို ကားအစီး ၂၀,၀၀၀ ေလာက္
သြင္းတယ္။ တစ္ႏွစ္ကို ႏွစ္သိန္းေလာက္ ၀င္ေနၿပီဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ အခုမွမလုပ္ရင္
ေနာက္က်ေတာ့မွာ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္ကလည္း စည္းကမ္းေလ်ာ့ ရဲတာကို ထိန္းသိမ္းရမွာ
ျဖစ္သလို ကားတင္သြင္းဖို႔ မူ၀ါဒမွာလည္း စနစ္ကေလးေတြရွိဖို႔ လုိပါတယ္။
"အခုျမန္မာျပည္မွာက လူ ၁,၀၀၀ မွာ ရွစ္ေယာက္ပဲ ကား၀ယ္စီးႏုိင္ေသးတယ္။ ကားတင္သြင္းတာ
မ်ားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ မရေသးဘူး။ စည္းကမ္းမရွိတာက အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ဂ်ိဳက္ကာက စီမံကိန္းမစခင္မွာ ကုိယ္လုပ္လို႔ရတဲ့ အပိုင္းေလးေတြကို အားလံုးပါ၀င္ၿပီး
ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္"ဟု ဦးေက်ာ္စိုး က ေျပာသည္။
လတ္တေလာအေနျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ေျဖရွင္းရန္ အလိုအေလ်ာက္
လမ္းရွင္းေပးမည့္ မီးပြိဳင့္စနစ္ကိုလည္း မီးပြိဳင့္အားလံုးတြင္ အျမန္ဆံုးတပ္ဆင္ရန္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္
က ေဆာင္ရြက္ေနသည္။
"ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးမွာ မီးပြိဳင့္ေတြ လုပ္ဖို႔ကိစၥကလည္း အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခု
ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဂ်ဳိက္ကာ ရဲ႕ အေထာက္အပ့ံနဲ႕လုပ္တာက ၁၀ ပြိဳင့္ပဲရတယ္။
တကယ္တမ္း ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ မီးပြိဳင့္က ၁၆၉ ပြိဳင့္ရွိတယ္။ မီးပြိဳင့္ေတြကို
စည္ပင္သာယာက တပ္ေပးတယ္။ ယာဥ္ထိန္းက ဖြင့္ေပးတယ္။ မီးပြိဳင့္ေတြ ပ်က္ရင္ လိုက္ျပင္တဲ့
ကားကလည္း ႏွစ္စီးပဲ ရွိတဲ့အတြက္ အဆင္မေျပဘူးလို႔ ေျပာေနၾကတာရွိတယ္။
အဲဒီကားေတြလည္း လာမယ့္ႏွစ္ထဲမွာ အသစ္ထပ္ေရာက္ဖို႔ ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့
မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္ဖို႔လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္ကေန တင္ျပေတာင္းဆိုထားပါတယ္"ဟု
ဦးေက်ာ္စိုး က ေျပာသည္။

"လမ္းေဘးမွာ ေဈးေရာင္းတဲ့ သူေတြက်ေတာ့လည္း သူတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္
နား၀င္ေအာင္ေျပာရတာေတာ့ ခက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မၾကာခင္မွာပဲ လမ္းေပၚမွာ
ေဈးသည္ေတြေရာင္းတာကို ဘယ္လိုမွ ခြင့္မျပဳပါဘူးဆုိတာကို ေဈးသည္ေတြကို
အသိေပးပါေတာ့မယ္။ ကားလမ္းေပၚမွာ ကားပဲသြားရမယ္။ ဥပေဒရွိရဲ႕နဲ႔ ဥပေဒအတိုင္း
မလုပ္တာက ခက္ေနတာပါ" ဟု ဦးေက်ာ္စိုး က ေျပာသည္။

Credit >>> Myanmar Time
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment