ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ထိခိုက္ေစေသာ အေရးေပၚအေျခအေန


တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ႏွင့္ ထိစပ္ေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း၊ ကိုးကန္႔ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေဒသ၏သံုးလၾကာ အေရးေပၚအေျခအ ေနကို သမၼတဦးသိန္းစိန္က ေၾက ညာလိုက္ပါသည္။
ျမန္မာစစ္တပ္ႏွင့္ ျမန္မာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကရက္တစ္ မဟာမိတ္တပ္မေတာ္ (MND-AA) တို႔အၾကား ရက္အနည္းငယ္ၾကာ  တုိက္ပြဲမ်ားအၿပီး ျမန္မာအစိုးရ႐ုပ္သံမွ ယခုကဲ့သို႔အေရးေပၚ အေျခအေနေၾကညာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာစစ္တပ္ သိမ္းယူထား သည့္ ကိုးကန္႔နယ္ေျမကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၉ ရက္ကစၿပီး ကိုးကန္႔တပ္ မ်ားျပန္လည္သိမ္းယူရန္ႀကိဳးစား ရာမွ အဆိုပါလက္နက္ကိုင္တိုက္ ပြဲမ်ားေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။
ျမန္မာစစ္တပ္ကလည္း ျပန္ လည္တံု႔ျပန္ေသာအားျဖင့္ ကိုး ကန္႔တပ္မ်ားကို ေလေၾကာင္းမွ ျပန္လည္ တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ ျမန္္ မာအစိုးရ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ စစ္တပ္ဘက္က ၅၀ ဦးက်ဆံုး ၿပီး ကိုးကန္႔ဘက္က ၂၆ ဦးက်ဆံုး သည္ဟုသိရ၏။ ေဒသခံအရပ္ သားေထာင္ခ်ီထြက္ေျပးရသည္။အခ်ိဳ႕က ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ေျပးသလို အခ်ိဳ႕က နယ္စပ္ကိုေက်ာ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံထဲသို႔ ဝင္ေျပး သည္။
ဖုန္ၾကားရွင္ဦးေဆာင္သည့္ MNDAA သည္ ၁၉၈၉ မွ ၂၀၀၉ အထိ ျမန္မာစစ္တပ္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးရယူထားခဲ့သည့္ တပ္ဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္သည္။ ျမန္မာနယ္ျခားေစာင့္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို ျမန္မာစစ္တပ္အုပ္ ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ဖြဲ႕စည္းရမည္ ဟု ျမန္မာအစိုးရ၏အဆိုကို MNDAA ပယ္ခ်ခဲ့သည့္အခါ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလည္း ပ်က္ျပယ္ၿပီးဆံုးခဲ့သည္။
၂၀၀၉ ဩဂုတ္တြင္ ပယ္ ေစာက္ခ်ိန္ (Bai Suoqian)အပါ အဝင္ ကိုးကန္႔ေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕ အကူအညီျဖင့္ ျမန္မာစစ္တပ္က ေလာက္ကိုင္ၿမိဳ႕ကို သိမ္းပိုက္ခဲ့ သည္။
ယခု ျမန္မာအစိုးရေၾကညာ ထားသည့္အေရးေပၚအေျခအေန ဆုိသည္မွာ ျမန္မာစစ္တပ္က ကိုး ကန္႔ေဒသတြင္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မည္ဆုိသည့္သေဘာ ပင္။ ကိုးကန္႔ေဒသသည္ ကိုးကန္႔ လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဟန္တ႐ုတ္လူမ်ိဳး မ်ား အမ်ားဆံုးေနထုိင္သည့္ ေဒသျဖစ္သည္။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ထားရွိရျခင္းမွာ ၂၀၀၈ အေျခ ခံဥပေဒအတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအာဏာကိုစစ္ တပ္သို႔ ေပးအပ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္း သည့္အခ်က္မွာ သမၼတဦးသိန္း စိန္က ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၇ ရက္တြင္ ျမန္မာေျမကိုတစ္လက္မမွ အဆံုး ႐ႈံးမခံဟု ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာစစ္တပ္က အခ်ဳပ္အျခာအာ ဏာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေနျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ ျမန္မာစစ္တပ္ႏွင့္ MNDAA ၾကားက ျပင္းထန္ေသာ တုိက္ပြဲမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံက တစ္ႏုိင္ငံလံုးအပစ္အခတ္ရပ္စဲ ေရးသေဘာတူညီခ်က္ကို လက္ မွတ္ထိုးရန္ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္၌ ျဖစ္ ေပၚခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ႏုိင္ငံ လံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သ ေဘာတူညီခ်က္သည္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္တည္ေဆာက္ ရန္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ ျမတ္ေရးဦးတည္ေနသည့္ ႏုိင္ငံ ေရး ေဆြးေႏြးပြဲသို႔သြား မည့္ လမ္း ေၾကာင္းလည္းျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား အား ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေပးမည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစနစ္ တည္ေထာင္ရန္ စည္းမ်ဥ္းအား ျဖင့္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရသေဘာတူ ထားသည့္အခ်ိန္တြင္ ယခုလို အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာ ၿပီး လက္နက္ကိုင္တုိက္ခိုက္မႈမ်ား ဆက္လုပ္ေနျခင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ရပ္ဆိုင္း ႏုိင္ေစပါသည္။
MNDAA အျပင္ ကခ်င္ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (ေကအိုင္ေအ) ႏွင့္ ပေလာင္အမ်ိဳး သားလြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္တို႔မွာလည္း ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ မေရးထုိးရေသးေပ။
ကိုးကန္႔ေဒသတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ တုိက္ပြဲမ်ားက ျမန္မာမွာေျဖရွင္းစရာျပႆနာမ်ားရွိေနဆဲ ဆိုသည္ကို သက္ေသျပေနသည္။ အဆက္မျပတ္ တုိက္ပြဲမ်ားက ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈမရွိျဖစ္ေနၾကသည္ဆုိ သည့္ သာဓကပင္ျဖစ္၏။
ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏိုဝင္ဘာ ၂၄ ရက္ က ေကအိုင္ေအဗိုလ္သင္တန္း ေက်ာင္းကို ျမန္မာစစ္တပ္ကတုိက္ ခိုက္ခဲ့သလိုပင္ ကိုးကန္႔ေဒသ တုိက္ပြဲမ်ားကလည္း ျမန္မာတြင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ ျပႆနာမ်ား မည္မွ်႐ႈပ္ေထြးေနသည္ဆိုသည္ကို ျပသျခင္းျဖစ္သည္။ယခုကဲ့သုိ႔ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ခုိက္မႈမ်ားရွိေနေသာ္လည္း တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ မ်ားႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရကပါ တစ္ ႏုိင္ငံလံုးအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ကို မစြန္႔လႊတ္ ၾကေသးပါ။
ေကအုိင္ေအစစ္သင္တန္း ေက်ာင္းတိုက္ခိုက္မႈႏွင့္ ေနာက္ ဆံုးကိုးကန္႔ေဒသမွ တုိက္ပြဲမ်ား သည္ ၁၉၄၈ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ ေရးရကတည္းက ျမန္မာတြင္ ဆယ္စုႏွစ္ၾကာခ်ီေနသည့္ တုိင္းရင္းသားေရးရာျပႆ နာ တစ္ခုသာျဖစ္သည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကိုေတာ့ အားလံုးက အားေပးရမည္၊ ေထာက္ခံသြားရမည္ျဖစ္သည္။
ထိုရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ ရန္ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ ေရတိုေရ ရွည္ဗ်ဴဟာအစီအစဥ္မ်ားရွိရန္လို အပ္သည္။
ေရတိုနည္းဗ်ဴဟာအေနျဖင့္ ကခ်င္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္က တုိက္ ပြဲမ်ားကဲ့သို႔ တစ္ႏုိင္ငံလံုးအပစ္ အခတ္ရပ္စဲေရးသေဘာတူညီ ခ်က္ကို ရပ္တန္႔ေစႏုိင္သည့္ ျပ ႆနာမ်ားအား အေလးထားေျဖ ရွင္းရမည္။ ျမန္မာအစိုးရ၊အထူး သျဖင့္ ျမန္မာစစ္တပ္ႏွင့္ တုိင္း ရင္းသားလက္နက္ကိုင္အုပ္စုမ်ား အၾကား အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ရမည္။
ေရရွည္အားျဖင့္မူ ဖက္ ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု၊ ဖက္ဒရယ္ စစ္တပ္ႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး အၿပီးႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ေရး အေလးထားလုပ္ ေဆာင္ရမည္။
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအၿပီး ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္လည္းစစ္တပ္မ်ားတိုးခ်ဲ႕ျခင္း၊ ႐ုပ္သိမ္းျခင္း၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ ေရရွည္ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ စီးပြားေရး ျပန္လည္တည္ေထာင္ျခင္း၊ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားဖြံ႕ ၿဖိဳးေရး အပါအဝင္ အျခားေဆြးေႏြးစရာ ျပႆနာ မ်ားစြာကို ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ရန္ ရွိပါေသးသည္။၁၉၄၇ က ပင္လံုညီလာခံကဲ့ သို႔ တစ္ႏုိင္ငံလံုးအပစ္အခတ္ရပ္ စဲေရးသေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးမႈကို ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါ ရီ ၁၂ ရက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔တြင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ဟု အမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း လက္ေတြ႕၌ ျဖစ္မလာခဲ့ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ စစ္တပ္ကိုအသံုး  ခ်ၿပီး ေျဖရွင္းသည့္နည္းလမ္း သည္ ျမန္မာ၏ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္မည့္ နည္းလမ္းတစ္ခု မဟုတ္ဟုဆိုသည္ကို သမုိင္း ေၾကာင္းမ်ားက သက္ေသထူေန ပါသည္။
(အေမရိကန္အေျခစိုက္ Kuki International Forum မွ အေထြ ေထြအတြင္းေရးမွဴး ႏုိင္ငံေရး သိပၸံပညာရွင္ ေဒါက္တာ Nehg-inpao Kipgen ၏ ဘန္ေကာက္ ပို႔စ္သတင္းစာပါ State of eme-rgency muddles Myanmar peace process ေဆာင္းပါးကို ထားထားျမင့္ ဘာသာျပန္သည္။)
Credit >>>> 7Day
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment